Tα Άτομα με ειδικές Ανάγκες έχουν πλέον την ευκαιρία να αποκτήσουν με δυναμική μία περιβαλλοντική στάση ζωής. Με τον Οδηγό Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ο οποίος εκπονήθηκε από το ΚΔΗΦ «Τα παιδιά της Άνοιξης» σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση για την προστασία υδάτινων οικοσυστημάτων, iSea, ένας σημαντικός αριθμός των ΑμεΑ θα μπορεί πλέον να προσφέρει σε μεγάλο ποσοστό στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και να κατανοήσει τα σημερινά περιβαλλοντικά προβλήματα στα αρχικά στάδιά τους.
Κατά την πρόσφατη παρουσίαση του Οδηγού, εκατοντάδες ήταν τα παιδιά που πήραν μέρος στο πρόγραμμα
«Στη φύση δεν υπάρχουν διακρίσεις: πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης Ατόμων με Αναπηρία». Αποτέλεσαν, μάλιστα, τον πυρήνα της δημιουργίας αυτού του Οδηγού.
«Αφού έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους, σύμφωνα με τον οδηγό περιβαλλοντικής εκπαίδευσης θα μπορούν να ξεχωρίσουν τα σκουπίδια και να τοποθετήσουν τα ανακυκλώσιμα υλικά στους μπλε κάδους και αντίστροφα, αλλά και να ξεχωρίζουν τους ειδικούς κάδους για γυαλί, αλουμίνιο και χαρτί», επισήμανε ο εκπαιδευτής της iSea Νίκος Δούμπας. Επιπλέον, όπως ανέφερε, τα ΑΜΕΑ θα μπορούν να προστατέψουν το περιβάλλον αλλά και να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις και τις καλές πρακτικές στο συγγενικό και φιλικό τους περιβάλλον.
Oι εντυπώσεις του κ. Δούμπα από την όλη δράση ήταν πάρα πολύ θετικές. «Ήδη από την πρώτη συνάντηση με ΑμεΑ παρατήρησα ότι έχουν ήδη μερικές γνώσεις για τα σκουπίδια και τα προβλήματα που προκαλούν στο περιβάλλον, αλλά και για τους ξεχωριστούς κάδους για τα απορρίμματα. Πρόκειται για ενεργούς πολίτες που μπορούν να προσφέρουν συστηματικά αλλά και ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος».
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση στο πλαίσιο του προγράμματος «Σημεία Στήριξης», μιας κοινής πρωτοβουλίας του Κοινωφελούς Ιδρύματος ΤΙΜΑ, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, του Κοινωφελούς οργανισμού Hellenic Hope και του Ιδρύματος Μποδοσάκη.
Ο Οδηγός αποτελείται από το θεωρητικό κομμάτι στο οποίο γίνεται εισαγωγή στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση καθώς και στη σπουδαιότητα της παρουσίας της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία τυπικής και ειδικής εκπαίδευσης. Στο πρακτικό μέρος αναλύονται οι θεματικές ενότητες όπου τα παιδιά εκπαιδεύονται στους τρόπους υλοποίησης και τους επιμέρους στόχους της κάθε δράσης.
Μετά το τέλος των εκπαιδευτικών δράσεων τα ΑμεΑ, αποκτούν ειδικότερες γνώσεις για το πώς επηρεάζουν τα σκουπίδια τούς θαλάσσιους οργανισμούς, τις συνήθειές τους, αλλά και πώς μπορούμε να τους προστατέψουμε. Επομένως, μαθαίνουν πώς και πόσο βοηθάει η ανακύκλωση στη μείωση των απορριμμάτων και βέβαια να εξοικειωθούν με τις επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες και άλλα υλικά στην καθημερινότητά τους.